964 C2


Een klant had de wens om een 964 zo te restaureren alsof hij in 1992 een nieuwe kon uitzoeken met zijn wensen bij de dealer.
Een goede 964 C2 werd gevonden en helemaal “gestript”. Om geen problemen te krijgen met oude laklagen werd alle lak tot op de blanke plaat eraf geschuurd. Daarna werd de body en de delen in de originele kleur “schiefer grau” gespoten.

Ook technisch werd deze Porsche behoorlijk aangepakt. Het onderstel werd vervangen door een Bilstein pss10 set, naast in hoogte kan deze ook in hardheid ingesteld worden. De remmen werden van de
RS overgenomen, alles nieuw! Ook de wiellagers, remslangen etc., alles werd vernieuwd.

De motor was nog van het oude type zonder de koppakkingen, deze werd door ons helemaal gedemonteerd, voorzien van nieuwe lagers, pakkingen, nieuwe zuigers en cilinders, alle cilinderkoppen werden voorzien van nieuwe klepgeleiders en kleppen, de startmotor en dynamo zijn gereviseerd, een uitlaat systeem met een sportkatalysator en een speciale rvs demper met 2 uitgangen. Verder kreeg de motor een tuning systeem met een hittedraad en sportfilter in combinatie met een andere chip. Om optimaal van de extra pk`s te kunnen genieten werd tevens een RS vliegwiel gemonteerd en een speciale sportkoppeling.

Het gehele interieur kreeg een nieuwe vloerbedekking in RS uitvoering, verder werden de stoelen, het dashboard, de deurbekleding en de middenconsole met een hoge kwaliteit leer bekleed. Een origineel RS stuur en radio met I-pod aansluiting maken het geheel af.

Dit is slechts een van de vele voorbeelden van projecten, die wij van A tot en met Z inhouse hebben gebouwd. 

Voor meer informatie en/of interesse naar onze mogelijkheden kunt u op de contactpagina onze contactgegevens vinden.

 

Speed ​​Service is an independent Porsche specialist and has no ties to the PON dealer organization